Horsens Holder er en fællesskabende festuge i hele Horsens Kommune – endda også på Endelave. Under Horsens Holder kommer du til at opleve fire dage sprængfyldt med oplevelser, en fantastisk stemning og glade ansigter i hele Horsens.
Hele herligheden bliver skabt af os alle sammen. Det er nemlig foreninger, kulturinstitutioner eller dig som privatperson, som sammen skaber Horsens Holder. Nogle arrangementer er gratis, mens andre er med entrébetaling.
De seneste år har vi haft mellem 200-300 events over de fire dage, som har været fordelt rundt omkring i hele Horsens Kommune.
Ønsker du at holde et event? Så læs mere på vores aktør-side.
Horsens Holder løber af stablen fra torsdag d. 5. til søndag 8. juni 2025.
I år er et helt særligt år, for mandag d. 9. juni er der Royal Run i Horsens. Du får derfor fem dage fyldt med fest og god stemning. Har du brug for overnatning i byen, anbefaler vi derfor, at du booker i god tid.
Nogle arrangementer er gratis, mens andre har entrébetaling. De oplysninger kan du se, når programmet bliver offentliggjort.
Horsens Holder er skabt som en del af et fælles initiativ mellem Horsens Kommune, lokale virksomheder, kulturinstitutioner og andre interesserede for at styrke sammenholdet og skabe opmærksomhed omkring byen og de mange muligheder, vi har i byen.
Horsens Holder projekteres af to projektledere i Horsens Kommune samt en arbejdsgruppe bestående af Horsens Bibliotek, Sund By, Fritidsafdelingen, Horsens Museum og Horsens Kunstmuseum.
Til Horsens Holder er der plads til alle kulturskabende events. Du står selv for at planlægge og facilitere, mens vi deler dit event på vores hjemmeside (såfremt det er indsendt inden deadline) og i vores fysiske program.
Nej! Alle er velkommen til at deltage i aktiviteterne og opleve, hvad Horsens har at byde på under vores festuge. Vi ønsker at så mange som mulige skal opleve hele Horsens Kommune summe af energi og skønherlige oplevelser.
Vi elsker, når vi står sammen! Og vi har altid plads til flere ildsjæle på holdet. Uanset og du kan hjælpe 4- eller 8 timer, så bliver enhver indsats værdsat.
Vil du være en del af vores frivillig team til Horsens Holder 2025, så kontakt os på horsensholder@horsens.dk og vi finder en plads til dig.
Programmet bliver offentliggjort på vores hjemmeside løbende fra marts/april. Derudover bliver det trykte program blandt andet uddelt i alle byens forretninger, på bibliotekerne, museerne, Platform K og Kulturstationen i løbet af maj og juni.
Hold dig opdateret på Horsens Holders Facebook og Instagram.
Programmet plejer at være klar 1,5-2 måneder før festivalen, men hold dig opdateret på vores Facebook- og Instagram-side.
Alle arrangementer kan også findes på vores hjemmeside, når vi nærmer os festugen.
Vores fysiske program kommer ud på Bytorv Horsens, City biblioteker og kulturinstitutioner i kommunen, og i midtbyens butikker.
Hvis du har et arrangement, som du gerne vil have med til Horsens Holder så se her.