Vil du være en del af næste Horsens Holder?

Som aktør til Horsens Holder er det dig, der står i spidsen for dit eget event – på din måde! Der er plads til alle kultur arrangementer, uanset om du er en kreativ ildsjæl, en forening, eller en virksomhed, og du bestemmer selv, hvor i Horsens Kommune dit event skal foregå.

Festugen er din chance for at samle mennesker, skabe glæde og være en del af et fællesskab, der stråler af liv og energi. Gør din idé til virkelighed, og vær med til at sætte hele Horsens på festugekortet! 🎉

Sammen skaber vi Horsens Holder!

Vigtige datoer 2025

Informationsmøde: 6. marts 2025 klokken16-18 på Horsens Bibliotek (tilmelding her

Deadline til det trykte program: 14. april 2025

Deadline for oprettelse af arrangement for at komme med i programmet på horsensholder.dk: 26. maj 2025

Arrangørerne siger ...

Horsens Kunstmuseum
- Vi elsker at lave Horsens Holder, det giver os mulighed for at lave arrangementer som vi normalt ikke gør, på placeringer som er udenfor museets rammer. Det åbner for samarbejder med endnu flere i lokalområdet. Emilie Hartmann Kuang, museumsinspektør på Horsens Kunstmuseum
Foreningernes Arena
- Det er super fedt at hjælpe og samarbejde med de mange frivillige ude i foreningerne under Horsens Holder. De laver et kæmpe stykke arbejde, for at give borgerne til Horsens Holder en sjov og måske helt ny oplevelse til Foreningernes Arena på Langelinie. Søren Jochumsen, Eliteidrætskonsulent
Art by Me
- Det er fantastisk, når Horsens står sammen. Så bliver det synligt, hvad byen virkelig kan! Vi bliver innovative, når vi skal tænke ud af boksen i et andet setup end vi er vant til og møde folk der hvor de er. Nivikka Karoliussen, manager i Art by Me, Horsens
AlderBedst i Vitus Bering Park
- Det er en fornøjelse at være med til at fylde den AlderBedste festdag med fællesskabende aktiviteter, musik, dans og debatter. Agnes Skovgaard og Emma Jensen, projektleder på AlderBedst (Sund By)
HumanLab
- It was amazing to bring our work to our city, to those urban places we know from everyday life, which for one weekend take on an artistic and poetic role. Thank you so much Horsens Holder! Marco Zavarise fra HumanLab
Mærk Byen // Artist talk
- Vi nyder at dele viden fra vores lokale kunstnere og holde en god debat omkring kunst og streetart i byen. Anne-Mai Vig fra Mærk Byen
Arkitekturen i fokus
- Under Horsens Holder, er det fedt at vi får mulighed for at fremvise arkitekturen i de smukke rum og hemmelige steder i samarbejde med forskellige aktører, som danner rammen om både hverdag og fest i Horsens. - Stine Gyldenløve, koordinator fra Plan & By

Huskeliste før indtastning af dit arrangement

Inden du opretter dit event, er der nogle oplysninger, som er gode at have klar. Tryk på ‘+’ herunder og se de informationer, som du skal have klar, når du vil indtaste dit arrangement.

Har du brug for lidt vejledning i forhold til at indtaste dit event, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Skriv til horsensholder@horsens.dk for at få adgang til oprettelse af arrangementer til Horsens Holder. 

HUSK TILLADELSERNE

Du skal selv sikre dig, at du har tilladelserne fra de relevante myndigheder til at afholde dit arrangement, inden du opretter det i arrangørformularen. Arrangørformularen er ikke en ansøgning om tilladelse til at afholde et arrangement, men udelukkende for at få jeres allerede godkendte arrangement med i programmet.

Få inspiration fra tidligere år

Fik du ikke svar på det hele?

Så skal du endelig bare kontakte os! Horsens Holder er nemlig én stor fællesskabende 4-dages festuge, hvor vores to projektledere, Michala Mellson og Stine Valentin Harritsø, står i spidsen for at få det hele til at gå op i en højere enhed. 

Vi vil altid gerne være behjælpelige med at få dit event i hus og så det kan komme med i vores fysiske program og her på vores hjemmeside, når det digitale program går i luften. 

Du kan sende os en mail til horsensholder@horsens.dk eller skrive til os på vores Facebook eller Instagram.